Culorile României în metrou

Istorie

Bucureştiul este singurul oraş din România care beneficiază de transport public subteran. Metroul bucureştean s-a născut în urmă cu aproape 40 de ani, după ce primăria Bucureştilor a ajuns la concluzia că reţeaua de transport public de suprafaţă, deşi printre cele mai mari din Europa, nu făcea faţă traficului.

Cu toate că prima staţie de metrou a fost dată în folosinţă în decembrie 1979, primele propuneri au apărut la începutul secolului. Conform documentelor oficiale, în 1908, tânărul inginer Dimitrie Leonida îşi alegea ca temă de licenţă proiectul construcţiei unei linii de metrou în Bucureşti. Proiectul nu a fost pus în practică iar discuţiile au fost reluate în perioada interbelică dar războiul l-a amînat din nou. În anii 70, în plină expansiune a Capitalei, municipalitatea de atunci a decis să construiască prima linie de metrou, care a fost dată în folosinţă în 1979, la şapte ani de la redeschiderea proiectului. Din cauza specificităţii solului, metroul din Bucureşti este construit complet diferit de alte sisteme europene, este mult mai aproape de suprafaţă.

La aproape 40 de ani de la inaugurare, reţeaua de magistrale de metrou din Bucureşti însumează 51 de staţii funcţionale şi alte 15 în proiect, care înseamnă aproape 70 de km de cale de rulaj.

Zilnic, metroul bucureştean este folosit de peste 700 de mii de locuitori, ceea ce înseamnă mai mult de o treime din numărul locuitorilor Capitalei României.

Proiectul „Culorile României în metrou” a pornit din dorinţa de a aduce la metrou, sub ochii bucureştenilor, părţi din România autentică, din locurile unice şi tradiţiile unice ale acestei ţări. Ne propunem să transformăm metroul bucureştean într-un obiectiv turistic.

Ne-am adresat Metrorex S.A. și am primit întregul lor sprijin și toată deschiderea pentru ceea ce va însemna pictarea stațiilor Aurel Vlaicu și Piața Romană cu creații semnate de studenții și absolvenții din cadrul Universității  de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu. Creațiile vor avea ca temă generală Culorile României!

Este o acțiune de anvergură, ce necesită multe materiale, voluntari și creație de bună calitate. La final vom avea o lucrare ce presupune tencuirea și pictarea a mii de metri pătrați aferenți celor două stații. Iar cei care călătoresc cu metroul  vor găsi înăuntru părți din România frumoasă.